Krasnale

Rok szkolny 2022/2023


Urodziny Kuby, Weroniki i Wiktorii

Dziś są Wasze urodziny,
zatem zawsze dziarskiej miny.
Żeby każdy dzień był miły,
do zabawy mnóstwa siły.


Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne „Złość”

 

 

 


Krasnale w wolnym czasie …..


  A co dzieje się u Krasnali?? 😍


BAL KARNAWAŁOWY

 


ŚW. MIKOŁAJ U KRASNALI

 

 

 

25. 11. 2022r.  DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA 16. 11. 2022r.

DZIEŃ MARCHEWKI 21-10-2022

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

DZIEŃ CHŁOPAKA     

 

Rok szkolny 2021/2022

Urodziny Piotrusia i Wiktorii

Świętujemy Dzień Dziecka.

Uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty.

Urodziny Świętowali: Lila, Martynka, Zuzia i Ignaś.

Praca plastyczna na temat ,,Lisek”

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem planszy ,,stópko-łapki”, tunelu i woreczków.


Poznajemy zwierzęta  egzotyczne

Czytanie bajki przez mamę Ignasia

Urodziny Aurelii

Bal Karnawałowy 2022

Rok szkolny 2020/2021

Urodziny Marceliny

Urodziny Kariny

Prace plastyczne wykonane przez dzieci na,, Dzień Mamy i Taty’’

 

Kolorowanie Syrenki:

 

Urodziny Natalii:

 

Urodziny Wojtusia:

Urodziny Adasia:

 

16. 04. 2021. PIĄTEK
TEMAT: Na niebie pełno gwiazd.

Cel główny:
– rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem.

Cel operacyjny:
– dziecko uważnie słucha piosenki, ilustruje ją ruchem.

PRZEBIEG DNIA

Zagadka:
Na niebie świecą,
tylko w nocy,
w dzień ich nie widać,
choć wytężasz oczy. ( gwiazdy)

Zabawa z wykorzystaniem wiersza Ew Szelburg-Zarembiny: „Idzie niebo”.
Idzie niebo ciemną nocą – dzieci maszerują w miejscu,
ma w fartuszku pełno gwiazd – kołyszą się na boki, tworzą przed sobą fartuszek z rąk,
Gwiazdy błyszczą i migocą – podnoszą ręce do góry, szybko obracają dłońmi z rozpostartymi palcami,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd. – kołyszą się na boki, ręce trzymają na biodrach,
Jak wyjrzały – zobaczyły – tworzą z rąk daszek nad oczami, wykonują skręty głowy w jedną i w drugą stronę,
i nie chciały dalej spać, – wykonują gest przeczenia palcem wskazującym przed sobą,
kaprysiły, grymasiły, – swobodnie poruszają różnymi częściami ciała,
żeby im po jednej dać! – kłaniają się,
– Gwiazdki nie są do zabawy, – wskazują w górę na niebo,
toż by nocka była zła! – trzymają głowę rękami, kiwają się na boki,
Ej! Usłyszy kot kulawy. – kładą palec wskazujący na ustach,
Cicho bądźcie!… A a a … – układają złożone ręce przy uchu – jak poduszeczki, powoli przykucają.

Zabawa matematyczna „Gwiazdki”. ( przygotować gwiazdki w 3 rozmiarach)
– dziecko zbiera rozsypane na dywanie gwiazdki, układa je zgodnie z ich wielkością;
– układa łańcuch gwiazdek – rytm: mała- duża- mała- duża;
– szeregują: mała, większa, największa.

Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Gwiazdka”. (sł. i muz. K. Przybylska)

Świeci gwiazdka jedna, druga.
Główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły.
Wszystkie razem zatańczyły.

Choć gwiazdeczko, choć gwiazdeczko
zabawimy się w kółeczko.
Choć gwiazdeczko, choć gwiazdeczko
zabawimy się w kółeczko.

Krążą w kółko gwiazdki obie.
Czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają.
I mrugają, wciąż mrugają.

Liczymy gwiazdy. (potrzebna podkładka imitująca niebo)
Dziecko przelicza gwiazdy według wskazań Rodzica:
– ułóż 3 gwiazdki na niebie
– ułóż 4 gwiazdki na niebie …

Zabawa orientacyjno – porządkowa: “Świecą gwiazdki”.
Dziecko w dowolny sposób porusza się po pokoju.
Na hasło: świeć gwiazdeczko, ZATRZYMUJĄ SIĘ
Wyciągają do góry ręce i poruszając dłońmi mówią:
Świeci gwiazdka, jedna, druga,
Czasem oczkiem do nas mruga.
Świeć, gwiazdeczko,
świeć, gwiazdeczko,
Świeć, gwiazdeczko,
Dla mnie świeć!

15.04.2021. CZWARTEK
TEMAT: Dzień i noc.

Cel główny:
– zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy.

Cel operacyjny:
– dziecko wie, kiedy jest dzień, a kiedy noc.

PRZEBIEG DNIA

Rozgrzewka poranna
Skaczemy, biegniemy – WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci.

Słuchanie wiersza: Halo, to mówi Ziemia.
Rozmowa na temat Ziemi. Uświadomienie dzieciom, że Ziemia jest kulą, która kręci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca, a na pełen obrót potrzebuje całego roku.

Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia.
Wielka, okrągła jak balonik.
Z tej strony Słońce mnie opromienia.
A z tamtej nocy cień przesłonił.
Gdy jedna strona jest oświetlona.
To zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie.
A spać się kładą Amerykanie
Właśnie!
Bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo duży bąk.
– Dobranoc! – wołam.
– Dzień dobry – wołam.
To znaczy zrobiłam obrót dokoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się kręcić wokół Słońca.
Nigdyście jeszcze nie widzieli
Takiej olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku
Ażeby Słońce obiec wokół.

Zapoznanie dziecka z wyglądem i zastosowaniem globusa: wprawianie go w ruch.
Ukazanie wirowego ruchu Ziemi.

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem globusa oraz lampki stojącej jako Słońca.

Jak powstaje dzień, a jak noc.
Wyjaśnienie dziecku, że Ziemia kręci się wokół własnej osi. Na ten obrót potrzebuje 1 dnia. Dzień jest po tej stronie Ziemi, która jest zwrócona do Słońca.
Noc jest po tej stronie Ziemi, która jest odwrócona od Słońca. Wirowy ruch Ziemi powoduje zmianę jej oświetlenia przez Słońce, dlatego po dniu następuje noc.

Zabawa ruchowo-naśladowcza: „Rakieta”.
Dziecko siada na piętach, dłonie trzyma na udach. Na słowa Rodzica: URUCHAMIAMY RAKIETĘ dziecko, zaczyna uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej, Następnie kręci rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: START dziecko wyciąga ręce do góry i głośno krzyczy: Uuuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 3 razy.

PRACA PLASTYCZNA: Dzień i noc-wyklejanka z plasteliny.
Potrzebne będą: papierowy talerzyk, biała, błękitna, żółta i czarna plastelina, srebrny i złoty sypki brokat.
Jeśli nie masz plasteliny w domu pracę możesz zrobić według własnego pomysłu. Proszę wykorzystać dostępne w domu materiały.

14. 04. 2021. ŚRODA
TEMAT: Planeta Ziemia

Cel główny:
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Cel operacyjny:
– dziecko wypowiada się na temat UFO.

PRZEBIEG DNIA

Nauka rymowanki Ziemia – nasza planeta.
Powtarzanie rymowanki fragmentami, ze słuchu.

Ziemia to nasza planeta
i na niej wszyscy mieszkamy.
Jest domem dla ludzi i zwierząt,
więc za to ją bardzo kochamy.

Wysłuchanie utworu Kosmos – animacja edukacyjna.

Słuchanie opowiadania Natalii Usenko: UFO.

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.
-Jejku!- zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki, Skąd on się tu wziął?
-Przyleciał- mruknęła papuga Klarcia.
-Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.
-A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
-Ufoludki, oczywiście. Zobacz jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
-No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.
Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.
-Zepsuły się im baterrryjki- przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.
-To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją zaczarowaną różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały jej się ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim- maszynka do golenia.
-Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. -W szkole czarownic zawsze miałam pałę
z fizyki.
Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.
-Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rusz głową!
-Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.
W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty
lisi ogon.
-Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. Pęki, pęki, pa, pa!
-To na pewno znaczy: ,, Hip, hip, hurra” i ,,Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.
-A „pa,pa” – to sama wiesz.
W chwilę później talerz machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.
-Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia, – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.
-No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

Rozmowa na temat opowiadania.
Tablica demonstracyjna nr 60.

– Co zobaczyła wróżka Laurencja w parku?
– Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?
– Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?
– Jak się zakończyła ta historia?

Zabawa na świeżym powietrzu. Zabawa ruchowa: Tyle samo.
Dziecko stoi w jednym końcu wyznaczonego terenu, Rodzic w drugim, naprzeciwko dziecka. Rodzic klaszcze, a dziecko słucha, liczy i przesuwa się do przodu o tle kroków, ile razy klasnął Rodzic. Zabawa kończy się, gdy dziecko pokona wyznaczoną odległość.

Zabawa orientacyjno-porządkowa: Marmurki.
Dziecko maszeruje i biega w różnych kierunkach, a na mocne uderzenie w dłonie zatrzymują się w miejscu w dowolny sposób.

Zabawa: Sufit-podłoga – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Na hasło: Sufit dziecko stojąc podnosi ręce do góry, a na hasło: podłoga- wykonuje przysiad podparty.

Ćwiczenia plastyczne: Ziemia – zielona planeta.
Potrzebne: zielona kartka w kształcie koła, obrazki z kolorowych gazet, klej.
Dzieci przyklejają na zielonych kartkach w kształcie koła obrazki przedstawiające rośliny, zwierzęta, ludzi żyjących na naszej planecie.
Rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na temat: Co ( kogo) można zobaczyć ( spotkać) na Ziemi?

13.04.2021 WTOREK
TEMAT: Przybysze z kosmosu.

Cel główny:
– rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej.
Cel operacyjny:
– dziecko wyraża swoje pomysły w ekspresji plastycznej.

PRZEBIEG DNIA

Opowieść ruchowa: Wyprawa w kosmos.
Dziecko naśladuje czynności o których opowiada Rodzic.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których było pełno dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki, Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły poczuły się bezpieczne, chociaż trochę zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

Zabawa bieżna: Statki kosmiczne.
Dzieci dobierają się dwójkami, stają w parach jedno za drugim, opierając ręce na ramionach partnera. Przy dźwiękach tamburynu poruszają się w różnych kierunkach – odbywają podróż kosmiczną, podczas przerwy w zabawie przykucają- ich statek wylądował na nieznanej planecie.

Karta pracy, cz. 2, nr 16.
– Powiedzcie czym się różnią ufoludki na obrazkach;
– Wskażcie różnice.

Słuchanie rymowanki: Spotkanie z ufoludkiem.
To jest Zieluś piegowaty. Ma ubranko w białe łaty. Uszy wielkie jak u słonia, gruby nos i zęby konia. Oczka małe rozbiegane, włosy długie, rozczochrane. Brzuch okrągły tak jak bania. Małe czułki do wąchania. Skrzydła z ramion mu wystają, śmieszne nóżki zasłaniają. Dwa ogony zakrzywione, stopy wielkie i czerwone.

Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ufoludka:
– Jak ma na imię ufoludek?
– Jak wygląda Zieluś?
– Jaki kolor mają stopy ufoludka?

Zabawa orientacyjno-porządkowa: Ufoludki.
Dzieci biegają po sali w różnych kierunkach przy dźwiękach bębenka. Na hasło Ufoludki, zamieniają się w przybyszów z nieznanej planety i wymyślają różne sposoby ich poruszania się.

Karta pracy cz.2 nr 15.
Narysujcie lub namalujcie sympatycznego ufoludka. Zachowajcie swój rysunek, poproście Rodzica o podpisanie go waszym imieniem i nazwiskiem. Po powrocie do przedszkola wkleimy go do waszej Karty pracy.

Poniedziałek 12.04.2021r

Temat: Zmartwienie księżyca

Cel główny:

– rozwijanie mowy

Cel operacyjny:

Dziecko:

– wypowiada się na temat treści opowiadania

Przebieg dnia

I

1.Zapoznanie się i oglądanie obrazków przedstawiające przestrzeń kosmiczną.

  • Zabawy konstrukcyjne. Budujemy statek kosmiczny.

Różne rodzaje klocków

Dzieci budują z różnych klocków statek kosmiczny, którym można byłoby udać się w podróż kosmiczną.

  • Zabawa bieżna. Statki kosmiczne

Tamburyn

Dzieci dobierają się dwójkami; stają w parach jedno za drugim, opierają ręce na ramionach partnera. Przy dźwiękach tamburynu poruszają się w różnych kierunkach – odbywają podróż kosmiczną. Podczas przerwy w grze przykucają – ich statek wylądował na nieznanej planecie

II

2.Rozwiązywanie zagadki

Dzieci oglądają obrazki przedstawiające księżyc, w kształcie koła i rogalika. Rysują te kształty palcem w powietrz. Wypowiadają się na temat, czy widziały księżyc i jak on  wyglądał

Obrazy księżyca w różnym kształcie                      Wśród gwiazdek, wysoko,

Czasem ma kształt butelki,                                       świeci się z daleka,

Czasem – srebrnego rogala.                                      Można już do niego  

Kiedy słońce gaśnie,                                                     dolecieć rakietą.

On na niebie się zapala.

3.Słuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej Jak nasza mama zreperowała księżyc

Mama opowiadała potem, że obudziła się w nocy , bo księżyc świecił jej prosto w twarz.

Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała przez okno, ciekawa co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie, osłoniętej małą, biedną chmurką, płyną muzy.

-Co się stało?-spytała nasza mama. – Dlaczego płaczesz?

-Buuu!….- rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos.-Chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół zaczepiłem o wysoką wierzę i obtłukłem sobie rożek!

Księżyc odsuną białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma utrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nakłamany rogalik.

– Co to będzie! –Lamentował księżyc. -Kiedy zrobię się znowu okrągły, będę wyglądał jak plasterek sera nagryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją!

-Cicho – Powiedziała Mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. -Chodź tu, na balkon, połóż się na leżaku i poświęć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie. Księżyc popłyną do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama nałożyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni, Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawałek żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła różek, taki, jakiego brakowało księżycowi.

-Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek.

Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko, i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i tymi skórkami, jak plastrem przylepiła ciasto do księżyca.

-Gotowe! -powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!

Rozmowa na temat opowiadania.

– Kto płakał w nocy i obudził mamę? Co się stało księżycowi?

– O co martwił się księżyc? Na jaki pomysł wpadła mama

– Z jakich składników zrobiła ciasto?

– Czego użyła do przyklejenia brakującego różka?

– o co mama poprosiła księżyc?

4.Praca plastyczna

– Pokoloruj rysunek

Piątek  9.04.2021

Temat: Małe piłki i duże piłki

Cel główny:

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

Cel operacyjny:

– segreguje piłki według wielkości

Przebieg dnia

I

1.Zabawa przy piosence Jedzie pociąg….

Dzieci ustawiają się za R. i tworzą pociąg, który porusza się w różnych kierunkach sali podczas śpiewania piosenki przez R.W przerwie – pasażerowie wysiadają z wagonów, witają się ze sobą w różny sposób, np. przez podanie ręki, ukłon, uśmiech lub według własnego pomysłu. Potem pociąg rusza dalej.

2.Duża piłka i mała piłka-ćwiczenia klasyfikacyjne.

– zabawa z elementem podskoku Małe piłki i duże piłki.

Dzieci na hasło: Małe piłki podskakują delikatnie na palcach (R. wyjaśnia, że małe piłki są lekkie)

Gdy usłyszą hasło: Duże piłki, podskakują ciężko na całych stopach( R. wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).

3.Segregowanie piłek według wielkości
Dwie obręcze w różnych kolorach, małe i duże piłki.
R. przygotowuje dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz siedem piłek:
trzy małe i cztery duże. R. umawia się z dziećmi, że do czerwonej obręczy będą wkładać
duże piłki, a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki, a dzieci wskazują obręcz,
do której ma je włożyć.

 4.Przeliczanie piłek w obręczach.
Dwie obręcze w różnych kolorach, małe i duże piłki.
Chętne dziecko przelicza duże i małe piłki, a potem za R. liczą wszystkie dzieci.
 5.Porównanie liczby piłek.

R. pyta dzieci:
− Których piłek jest więcej: dużych czy małych?
− O ile więcej?
Na drugie pytanie większość dzieci nie odpowie poprawnie, dlatego R. układa piłki
w pary, mówiąc głośno, co robi:
pierwsza para– pierwsza duża piłka z pierwszą małą piłką,
druga para – druga duża piłka z drugą małą piłką,
trzecia para – trzecia duża piłka z trzecią małą piłką,
czwarta para – czwarta duża piłka i… ta piłka nie ma pary.
− Której piłki brakuje? Czyli – o ile więcej jest dużych piłek?

6.zabawa ruchowa z elementem toczenia Toczymy piłkę do celu

Skakanki, piłka

R. układa w jednym końcu Sali koło ze skakanek. Dzieci z drugiego końca Sali toczą kolejno piłkę do wyznaczonego celu.

7.Zabawa ruchowa Tyle samo

Dzieci stają w jednym końcu sali, a R. naprzeciwko nich, w drugim końcu. R. klaszcze, dzieci słuchają i liczą klaśnięcia. Potem przesuwają się do przodu o tyle kroków, ile było klaśnięć.

Zabawa kończy się, gdy dzieci dojdą do R.

8. Karta pracy

8.04.2021 CZWARTEK

Temat – Moje zabawy na powietrzu

Cele główny:

− umuzykalnianie dzieci,

− rozwijanie sprawności manualnej

Cele operacyjne:

Dziecko:

− śpiewa piosenkę,

− maluje sceny realne

  • Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Rozpędzony pociąg.

Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na celu pobudzanie przepony do pracy. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk) usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.

Pędzi pociąg, pędzi przez lasy i pola, słychać turkot, furkot, to dudnią wciąż koła. – Czuk, czuk, czuk… – czuk, czuk, czuk…*

Mknie pociąg po torach, huk rozlega się w lesie, a stukot wielu kół w lesie echem się niesie. – Czuk, czuk, czuk… – czuk, czuk, czuk…

* Pędzi pociąg przez wioski, mija lasy i pola, słychać turkot i furkot, to dudnią wciąż koła. – Czuk, czuk, czuk… – czuk, czuk, czuk…*

 Jadą ludzie pociągiem dudni głośno sto kół, pędzi pociąg szalony, wiezie uczniów do szkół. – Czuk, czuk, czuk… – czuk, czuk, czuk…*

Mija stacje i pola, huk rozlega się w lesie. To dudnienie pociągu echem w lesie się niesie. – Czuk, czuk, czuk… – czuk, czuk, czuk…*

 Coraz słabiej już słychać pociągowe hałasy, pociąg jest już daleko, mija pola i lasy. – Czuk, czuk, czuk… – czuk, czuk, czuk…*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci, powtarzając za R., naśladują stukot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej: Czuk, czuk, czuk…

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr 26

Gazety, tamburyn.

  • Zabawa Omiń kałuże. Dzieci rozkładają na podłodze gazety-kałuże. Biegają po sali, starając się nie wejść w kałuże. Na sygnał N. (dźwięki tamburynu) zatrzymują się przy swoich gazetach.
  • Zabawa Po kamieniach przez rzekę. Dzieci ustawiają się po jednej stronie sali. Przed nimi, na podłodze, są rozłożone gazety- -kamienie. Dzieci przeprawiają się przez rzekę. Przechodzą na drugą stronę sali, stąpając po gazetach-kamieniach

. • Zabawa Uwaga! Dzieci chodzą powoli po sali, trzymają rozłożone gazety przed twarzami i starają się nie zderzyć z innymi dziećmi. Gdy to nastąpi, wznoszą ramiona z gazetami w górę, wykonują skłon tułowia w przód i mówią: Przepraszam.

  • Zabawa Ukłoń się po japońsku. Dzieci w siadzie klęcznym, trzymają rozłożone gazety w dłoniach nad głowami, ramiona mają wyprostowane. Wykonują ukłon japoński, pozostawiają gazety na podłodze, i wracają do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnoszą gazety z podłogi i przenoszą oburącz nad głowy.
  • Zabawa Obserwatorzy. Dzieci w siadzie skrzyżnym. Robią w gazetach dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykładają gazety do twarzy i obserwują otoczenie. Rozglądają się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
  • Marsz dookoła sali przy nagraniu wybranej piosenki.

  Zajęcia 1. Zabawa przy piosence Skaczemy, biegniemy

  • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne.

 Tamburyn, kołatka. Dzieci maszerują po kole.

Wykonują podskok na dźwięk kołatki, a przysiad – na dźwięk tamburynu.

Słuchanie piosenki – Skaczemy biegniemy ćwiczymy oh,oh  

Chodź słońce dawno wstało

Świeci i budzi nas
Chodź rozruszamy ciało
Wstań ruszyć się czas
Włóż ulubione buty
Bluzę spodenki też
Tam wszyscy już czekają
Chodź przyjaciół zbierz

Ref: Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy,
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy,
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy,
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy oh oh

Chodź podaj rękę Zuli
Widać metę tam patrz
Tu każdy z nas wygrywa
Tak ciesz się i skacz

Już od rana gimnastyka
Świeci słonko gra muzyka
Ciepła trawa stopy grzeje
Nawet trener już się śmieje
Każdy ćwiczy w pocie czoła
Tęgie miny dookoła
Rozruszamy wszystkie stawy
Zapraszamy do zabawy

Ref:Skaczemy ………

Rozmowa na temat piosenki.

− Do czego zachęca piosenka?

− Jakie czynności wykonuje dziecko w piosence?

• Zabawa przy piosence.Skaczemy, biegamy

Dzieci podają propozycje ruchów do zwrotek piosenki.

– Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

  • Zabawa przy piosence.

Podczas zwrotek (I – III) dzieci naśladują ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas zwrotki IV stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami. Podczas refrenu stoją i śpiewają razem z R.

  • Zabawy z wykorzystaniem refrenu – Cicho – głośno. R. umawia się z dziećmi, że gdy położy palce na ustach, będą śpiewać refren cicho. Gdy podniesie rękę do góry – będą śpiewać refren głośno.
  • Marsz po kole przy piosence

Zajęcia 2. Moje zabawy na powietrzu – malowanie scen realnych. 

− Co robią dzieci? (Jeżdżą na rowerach, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają ze zjeżdżalni).

− Czy wy też lubicie zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubicie najbardziej?

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci naśladują czynności, o których jest mowa w rymowance. (R. robi przerwę po każdym wersie, żeby dzieci miały czas na naśladowanie danej czynności).

Janek lubi biegać.

Julek – jeździć na rowerze,

 Hania – na leżaku spać. a ja – w kosza grać.

Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

Kartki, farby, pędzle.

R. mówi, że chciałby, żeby dzieci namalowały siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

Zwraca uwagę, żeby malowały końcówką pędzla i płukały go przed użyciem farby w innym kolorze. •Wykonanie prac przez dzieci.

 ŚRODA 07.04.2021

TEMAT: CHCIAŁBYM ZOSTAĆ SPORTOWCEM – GIMNASTYKA WAŻNA SPRAWA

Cel główny:

− rozwijanie aktywności twórczej,
− rozwijanie sprawności fizycznej.
− rozwijanie mowy.
Cel operacyjny:
Dziecko:
− wypowiada się na temat gimnastyki.
Rozwijane kompetencje kluczowe:
− w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
− osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
− w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Środki dydaktyczne: wiersze: Marii Kownackiej „Słoneczko po deszczu”, Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”, plastelina – (podkładki), piosenka 'Rączki klaszczą”
Przebieg dnia

1. Zabawa rozwijająca mowę – „Sposób na nudę”, na podstawie wiersza Marii Kownackiej
Słoneczko po deszczu.
Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki.
Kap! Kap! Kap!  (Dzieci powtarzają).
Deszcz ustaje, płyną chmury,
kwiaty wznoszą się do góry!
Ho! Ho! Ho!  – (Dzieci powtarzają).
Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi.
Wiu! Wiu! Wiuu!  – (Dzieci powtarzają).
Biegną dzieci tu z ochotą:
uważajcie – takie błoto!
Hyc! Hyc! Hyc!  – (Dzieci powtarzają).
Byle słonko nam nie zgasło –
róbmy prędko z błota masło!
Chlap! Chlap! Chlap!  – (Dzieci powtarzają).
Teraz baczność – kroki duże,
przeskoczymy przez kałużę!
Hop! Hop! Hop!  – (Dzieci powtarzają).
Już pogoda – słonko świeci,
maszerują sobie dzieci.
Raz, dwa trzy.  – (Dzieci klaszczą 3 razy).
2. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Rób to, co ja”.
Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok,
wymachy nóg, rąk), stojąc przed dziećmi, a one go naśladują.

3. Wskazywanie części ciała wymienionych przez R.
R. mówi krótką rymowankę. Dzieci powtarzają ją i pokazują część ciała, której nazwę R.
wymienił po zakończeniu rymowanki.
Dbamy o nasze ciało,
żeby dobrze nam działało.
R. mówi: ręka (noga, głowa, szyja, brzuch, kolano, ucho, łokieć).

4. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.

Szkoła Podstawowa nr 19 Lublin - RUCH TO ZDROWIE

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezwodne są metody.
5. Rozmowa na temat wiersza.
− Co nam daje gimnastyka?
− Co wykonujemy podczas gimnastyki?
6. Ruchowa interpretacja wiersza. Dzieci wykonują za Rodzicem proponowane ruchy:
Gimnastyka to zabawa, –  wyciągają ręce w bok,
ale także ważna sprawa,  – trzymają ręce wyprostowane, zginają je w łokciach, dłońmi dotykają klatki piersiowej,
bo to sposób jest jedyny,  – jak wyżej – mają ręce wyprostowane, zginają je w łokciach,
żeby silnym być i zwinnym. – jak wyżej – mają ręce wyprostowane, zginają je w łokciach,
Skłony, skoki i przysiady  – ręce mają opuszczone, wykonują przysiad, wstają,
trzeba ćwiczyć – nie ma rady! – podnoszą ramiona, zginają ręce w łokciach, dłonie zaciskają w pięści i pokazują, jakie są silne,
To dla zdrowia i urody  – wykonują skłon, wykonują podskok, wykonują przysiad,
niezwodne są metody. – powtarzają skłon, podskok i przysiad, uśmiechnięte spacerują po sali.

7. Lepienie z plasteliny piłek „Od najmniejszej do największej”
Rodzic pokazuje w jaki sposób można ugniatać kulę z plasteliny aby powstała „piłka”. Następnie dziecko samodzielnie lepi swoje piłki u układa je od najmniejszej do największej – (Można również układać kolorystycznie – utrwalanie kolorów)

8. Zabawa przy piosence „Rączki klaszczą”

 

Rączki klaszczą raz i dwa 

do klaskania rączki mam

W jedną nogę, w drugą nogę i nad głową i w podłogę (2x)

Hop! Siup!

Rączki się schowały i grzecznie czekały

do dziesięciu policzymy, znów się zabawimy:

Raz, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć!

Rączki klaszczą…..

8. Gry i zabawy ruchowo sportowe na podwórku, parku. Spacer. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
Dzieci spacerują . Uważnie obserwują przyrodę. Zatrzymują się, przygladają się kwiatom, drzewom,
wsłuchują w ptasie głosy. Spoglądają w górę, wypatrują budek lęgowych i ptasich gniazd.
Obserwują ptaki – lecące i siedzące na gałęziach drzew. Rozpoznają i nazywają znane im
gatunki ptaków. Swobodnie wypowiadają się na temat swoich spostrzeżeń.
• Zabawy swobodne z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych.
Dzieci korzystają z zabawek ogrodowych, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. R. zachęca dzieci do stosowania podczas zabaw zwrotów grzecznościowych.

Urodziny Mikołaja

 

W karnawale czas na bale!

Wszyscy czują się wspaniale!

My w przedszkolu też tańczymy,

razem super się bawimy.

 

Z okazji Dnia Babci i Dziadka

składamy serdeczne życzenia.

Zdrowia i pomyślności

oraz marzeń spełnienia.

Urodziny Marcelinki

Dziękujemy Rodzicom za pamięć i świąteczną niespodziankę. Życzymy zdrowych, radosnych, spokojnych Świąt przepełnionych dobrocią i życzliwością.

Podczas zajęć dużo się uczymy i świetnie bawimy.

Mikołaj w naszej grupie

Dzieci pięknie ugościły wyjątkowego gościa śpiewając mu piosenki i dziękując za prezenty.

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Dzieci z ciekawością wysłuchały historii o pluszowym misiu oraz  bajki, którego był bohaterem. Było mnóstwo atrakcji, przedszkolaki uczestniczyły w różnych konkursach, zabawach rytmiczno – ruchowych, śpiewały piosenkę o swoim ulubieńcu. Uśmiech nie schodził z twarzy naszych milusińskich. To był prawdziwy Misiowy Dzień.

Realizujemy II Moduł w ramach projektu Magiczna Moc Bajek- ,, Światowy dnia życzliwości”. Dzieci zapoznały się ze znaczeniem słowa życzliwość. Na podstawie ilustracji oraz przykładów z codziennych, wspólnych zabaw przedszkolaki podawały przykłady, w jaki sposób można innym okazać życzliwość. Dzielenie się zabawkami, używanie zwrotów grzecznościowych, pomaganie innym, dbanie o dobrą atmosferę, wspólne sprzątanie po zabawie, rozumienie emocji, czy okazywanie wszystkim dobrego serca.

Pasowanie na Przedszkolaka-20.11.2020

Urodziny Laury

W przedszkolu od najmłodszych lat uczymy dzieci patriotyzmu, przywiązania do swojej Ojczyzny, do ziemi rodzinnej, wpajamy szacunek dla polskich symboli. Nasze przedszkolaki poznały symbole narodowe, wymieniały kolory występujące na fladze,  a następnie wykonały prace plastyczną. Dzieci zapoznały się też z  hymnem Polski, dowiedziały się, że nasza ojczyzna jest pięknym krajem i wszyscy mogą być dumni z tego, że jesteśmy Polakami.

 

Tak się bawimy i uczymy.

Budujemy, malujemy- świetnie razem się czujemy. Tu wspaniała jest zabawa! Mamo, tato bijcie brawa!

Malutkie rączki w ciastolinie były, kulki i wałeczki sprawnie ulepiły.

 

W ramach realizacji  międzynarodowego  projektu Magiczna Moc Bajek Krasnale rozpoczęły swoją przygodę do krainy wartości .

 I Moduł –Szacunek.

Rozmawialiśmy kiedy, jak i dlaczego mówimy proszę, przepraszam, dziękuję . Dzieci wybierały ilustracje przedstawiające koleżeńskie zachowania. Omówiliśmy je zwracając szczególną  uwagę na te ważne słowa w codziennym życiu. Kolejnym wykonanym zadaniem było zapoznanie się z Misiem Uszatkiem-dobranocką z dawnych lat. Przedszkolaki dowiedziały się jaki charakter ma Miś Uszatek, jak postępuje i w jaki sposób można brać z niego przykład.

 Nasze przedszkole po raz kolejny bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Magiczna Moc Bajek. Wyruszając w podróż do krainy wartości serdecznie zapraszamy rodziców do współpracy i czytania w naszej grupie bajek lub wierszy.

Bardzo dziękujemy Pani Monice, mamie Julci za uszycie projektowych pacynek.

 

Poznajemy warzywa i owoce

Świętujemy Urodziny Julci

Dzień Chłopaka w naszej grupie.

,,Gdy dziecko się śmieje, śmieje się cały świat.”.

 

Szczęśliwe ,,Krasnale” na placu zabaw.

Rok szkolny 2019/2020

Bardzo dziękuję rodzicom za wspaniałą współpracę podczas tak trudnych ostatnich miesięcy. Dziękuję za zdjęcia, filmy, rozmowy i serdeczny kontakt.

Życzę Państwu i dzieciom wspaniałych, radosnych i przede wszystkim bezpiecznych wakacji, zdrowia i wszelkiego dobra.

Anna Bomba

22.06-26.06.Witamy lato

26.06.Piątek-Wakacyjne rady

 

Cel ogólny: rozwijanie mowy

Cel operacyjny-dziecko mówi wyraźnie, wie, jak należy się zachować w nieznanych miejscach

1.Zagadki

Jest gorąco, słońce świeci.
Na wakacje jadą dzieci.
W wodzie będą się pluskały
i na plaży w piłkę grały (lato)

Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc … (wakacje)

2.Zabawa muzyczna,, Gimnastyka”

3.Dziecko wspólnie z rodzicem, wypowiada tekst rymowanki.

Kolorowe lato! Z radością cię witamy
i do wspólnych zabaw gorąco zapraszamy.
Bardzo się cieszymy, że jesteś już nami.
Ogrzewaj nas codziennie ciepłymi promykami.

4.Swobodna rozmowa przy obrazkach. Jak należy zachować się podczas zabaw na basenie, plaży oraz na górskich wycieczkach. Rodzic pokazuje poszczególne ilustracje i omawia je z dzieckiem.

5.Wakacyjne rady –Pamiętaj !

6.Powtórzenie piosenki „ Kochamy lato ”

 7.Gimnastyka buzi i języka

8.Chętne dzieci -rysowanie pociągu z czterema wagonami. Narysuj proszę w każdym wagonie z kim chcesz pojechać na wakacje.

9.Propozycje na wakacyjne zabawy :wystarczy wyciąć z kartonu dowolny kształt i podczas spaceru, wycieczki przyłożyć go do roślin, kwiatów, drzewa, trawy, owoców czy liści.

I eksperymenty z wodą :

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/08/zabawy-i-eksperymenty-z-woda/?fbclid=IwAR009YlrzQDifW_z_5KVLivgH2xhJKTmQqzwvVmz74mqz4VYRDrVfrf858M

 Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las,

i niebo i słońce

i wolny, swobodny czas!

 25.06.Czwartek – Wakacyjny krajobraz

Prace Milenki

Cel ogólny-rozwijanie sprawności manualnej

Cel operacyjny- dziecko koloruje wakacyjny krajobraz, odpowiada na pytania

1.Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie przez rurkę na lekkie przedmioty pływające po wodzie. W miednicy z wodą umieszczamy np. korek, lub małą nakrętkę, czy też łódkę z papieru. Dziecko dmucha przez rurkę i obserwuje, co się dzieje z przedmiotami.

2. Zabawa ruchowa przy muzyce ,,Gimnastyka z Fruzią”

 

3.Oglądanie obrazków z różnymi krajobrazami. Rozmowa na ich temat.

Jakie jest morze, a jaka jest rzeka? Czym się różnią? Jak wygląda jezioro? Kogo możemy zobaczyć na wsi? Jakie są góry ? Jak wygląda las? A ty gdzie chciałbyś pojechać na wakacje i dlaczego właśnie tam?

4.Praca plastyczna – zapraszam do pokolorowania wybranego krajobrazu lub namalowania własnego wg. pomysłu dziecka.

5.Zabawa z piosenką ,,Kochamy lato”. Utrwalenie słów refrenu.

Kochamy lato, kochamy lato.

I nic nie poradzimy na to.

Lato zachwyca nas widokami,

wszystkich częstuje owocami.

 

6.Gimnastyka buzi i języka

 

24.06.Środa –Kochamy lato

Cel ogólny: − umuzykalnienie dzieci.

Cel operacyjny: Dziecko: − porusza się rytmicznie przy muzyce, śpiewa refren piosenki

1.Ćwiczenia oddechowe i narządów artykulacyjnych.

– Naśladowanie nadmuchiwania balonika.

 -Naśladowanie zlizywania czekolady z ust.

-Liczenie zębów poprzez dotykanie ich językiem.

-Wysuwanie języka do przodu i cofanie w głąb jamy ustnej.

2.Zabawa ruchowa przy muzyce

 

3.Słuchanie piosenki ,,Kochamy lato”.

 

4.Rozmowa na temat piosenki. Proponowane pytania: Do czego namawia nas lato? Gdzie lato czeka na dzieci? Czym zachwyca nas lato? Czym nas częstuje ? Do czego zaprasza nas lato?

5.Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu. Wyklaskiwanie rytmu.

Kochamy lato, kochamy lato.

I nic nie poradzimy na to.

Lato zachwyca nas widokami,

wszystkich częstuje owocami.

6.Swobodna zabawa do piosenki.

7.Chętne dzieci zapraszam do pokolorowania wybranego obrazka

 23.06.Wtorek – Figury geometryczne

Laurki na Dzień Taty od Milenki, Emilki Z.,Emilki i Majeczki

Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych

Cel operacyjny: Dziecko: − dziecko rozpoznaje i nazywa wybrane figury

1.Swobodna zabawa przy piosence,, Maszerują mrówki ”

2.Oglądanie filmiku ,,Książeczka kształtów”.

3.Rozmowa na temat filmu. Jakie figury geometryczne zobaczyłeś na filmie? Spróbuj wymienić wszystko, co kojarzy cie się z kołem i trójkątem. A teraz poszukaj w domu przedmioty o tym kształcie. Popatrz jeszcze na te figury .

4.Narysuj z pomocą rodzica zwierzątko wykorzystując kształt różnych figur. Pokoloruj je i nazwij figury.

5.Słuchanie piosenki ,,Kochamy lato”

 

6.Połącz ze sobą takie same ryby.

7.Niespodzianka dla taty.

Dziś jest Dzień Taty. Ułóż proszę życzenia dla taty,narysuj laurkę, uściskaj go i powiedz, jak bardzo go kochasz.

22.06.Poniedziałek –  Wakacyjne plany

Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

Cel operacyjny: Dziecko: − mówi wyraźnie ,wypowiada się na temat wiersza i ilustracji

Prace Milenki

1.Swobodna zabawa przy piosence,, Na wycieczkę wyruszajmy”.

2.Rozwiązanie zagadek obrazkowych. Wskażcie: góry, morze, las, jezioro.

Gdzie chcielibyście pojechać na wakacje: w góry, nad morze, do lasu czy nad jezioro? Dziecko wybiera obrazek miejsca, do którego chciałoby pojechać na wakacje, nazywa je i opisuje; uzasadnia swój wybór.

3. Zabawa ,,Piłeczka”- Wstań i zrób 4 przysiady, poskacz jak piłeczka. Usiądź i weź kilka głębokich oddechów. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy.

4.Słuchanie fragmentu wiersza Laury Łącz ,, Letnie wakacje „.

Kiedy są wakacje
i nie pada deszcz,
możesz gdzieś wyjechać,
jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.

5.Rozmowa na temat wiersza.
− Gdzie możemy wyjechać na wakacje?
− Dlaczego na wakacjach miło spędzamy czas?
− W jaki sposób możemy dojechać w różne miejsca letniego wypoczynku?

6.Słuchanie piosenki ,,Kochamy lato”

 

7.Połącz muszelkę z jej cieniem.

15.06-19.06 Nadchodzą wakacje

19.06.Piątek – Bezpieczne wakacje

Żaglówka Milenki

Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

Cel operacyjny: Dziecko: − mówi wyraźnie, zna zasady bezpiecznych zachowań na wakacjach

1.Kolorowanie rysunku Nad morzem

 2.Zabawa muzyczno-ruchowa,, ,,Zabawa w pociąg”

 

3.Ćwiczenia logopedyczne

-Szum morza. Dziecko naśladuje szum morskich fal: mówiąc: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu… i porusza odpowiednio rękami.

 -Rybki. Dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybek – otwiera i zamyka ściśnięte usta.

-Górskie echo. Dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooo…

– Owieczki na hali. Dziecko chodzi na czworakach, naśladuje pasące się owieczki i baranki, co jakiś czas mówi: bee, bee, bee…

4.Słuchanie piosenki ,,Bezpieczne wakacje”. Swobodna rozmowa z dzieckiem na temat jej treści.

5.Zapraszam do obejrzenia prezentacji,, Bezpieczne wakacje ”i omówienia z dzieckiem, o czym była mowa w wierszu. W jaki sposób dbamy o swoje bezpieczeństwo ?

6.Połącz w pary takie same obrazki.

18.06.Czwartek – Wakacyjny obrazek

Milenka, Emilka i Kubuś z bratem Karolem czują  już wakacje

Cel ogólny: − rozwijanie sprawności manualnej.

Cel operacyjny: Dziecko: − rysuje po śladzie, koloruje rysunek.

1.Ćwiczenia ruchowo-graficzne. Dziecko kreśli w powietrzu za rodzicem obiema rękami kształt morskich fal, a potem kształt ryby.

2.Swobodna rozmowa przy obrazkach. Rodzic zachęca dziecko  do opowiedzenia, co dzieje się na plaży, czy można samemu bez opieki dorosłych kąpać się w morzu ? Jak należy zachować się na plaży, gdy wokoło są inni ludzie?

3.Obejrzenie krótkiego filmu ,,Szum morza”. Posłuchaj , jak szumi morze, popatrz, jak ogromne mogą być fale.Czy byłeś już nad morzem?

 

4.Ćwiczenie pamięci wzrokowej. Rodzic jeszcze raz  pokazuje przez chwilę  jeden z powyższych obrazków, potem zasłania go, a dziecko wymienia to, co zobaczyło na nim. Zabawę można powtórzyć kilka razy, aż do zapamiętania, jak najwięcej szczegółów.

5.Malowanie wybranego rysunku .

6.Utrwalenie refrenu piosenki o wakacjach, swobodna zabawa przy niej.

 

7.Chętne dziecko zapraszam do zabawy na spostrzegawczość- połącz ze sobą takie same muszelki.

17.06.Środa Wakacyjna piosenka

Samoloty Milenki i Julci

 Cel ogólny: − umuzykalnienie dzieci.

 Cel operacyjny: Dziecko: − śpiewa refren piosenki.

1.Wycinanie prostych wzorów z kolorowego papieru narysowanych przez rodzica.

2.Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Zabawa w pociąg”

3.Słuchanie piosenki ,,Wakacyjne dni”

4.Rozmowa na temat piosenki. – Co się śniło dziecku? Kto był kapitanem? Jakie pojazdy są wymienione w piosence? Które unoszą się do góry ? Które pływają ? Co robimy podczas wakacji? Jaki jest nasz świat?

5.Nauka refrenu, fragmentami, metodą ze słuchu. Wyklaskiwanie rytmu.

Wakacje, wakacje, wakacyjny luz

Podróże i swoboda, poczuj letni blues.

6.Dowolna zabawa przy piosence z wykorzystaniem kolorowej chustki. Można naśladować nią morskie fale , a unosząc do góry-lot balonem oraz podskakiwać z chustką wymachując nią w różne strony : na boki, w górę i w dół.

7.Chętne dziecko zapraszam do wykonania razem rodzicem samolotu z papieru.

 

16.06.Wtorek- Pojazdy z figur

Pracowita Milenka

Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności liczenia.

Cel operacyjny: Dziecko: − liczy w zakresie czterech.

1.Zabawa muzyczno-ruchowa „ Maszynista zuch”.

 

2.Oglądanie różnych pojazdów. Dziecko nazywa je i opisuje ich wygląd.

3.Pojazdy z figur – ćwiczenia w liczeniu.

Dziecko dostaje po cztery figury każdego rodzaju.( kwadrat, trójkąt, koło i prostokąt). Układa z wybranych figur sylwetę dowolnego pojazdu i nazywa go. Potem liczy kolejne figury, których użyło do powstania pojazdu.

Rodzic pokazuje np. kwadrat, a dziecko szuka w swoim pojeździe kwadratów i je liczy. Tak samo postępuje z pozostałymi figurami.

4.Swobodny taniec przy piosence o wakacjach.

5.Zabawa z obrazkami.

6.Chętne dzieci mogą ułożyć i przykleić na kartkę pojazd z figur geometrycznych wg. własnej wyobraźni.

15.06. Poniedziałek –Czym pojedziemy na wakacje?      

Samolot, statek i auto w wykonaniu Milenki

Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

Cel operacyjny: Dziecko: − mówi wyraźnie.

1.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Lato, lato na nas czeka, razem z latem –  las i rzeka. Dziecko mówi rymowankę – szeptem, a potem głośno.

2.Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Maszynista ‘’. Zapraszam do rodzinnej zabawy z Panem Miłoszem.

3.Rozmowa o wyjazdach wakacyjnych. − Czym można pojechać na wakacje ? Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia różnych środków lokomocji. Dziecko samodzielnie je nazywa i opisuje ich wygląd.

4.Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji. Rodzic pokazuje zdjęcie danego pojazdu i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje, a dziecko je naśladuje. Pociąg – puff, puff, puff… Samolot – sssyyyyyyyy… Samochód – brum, brum, Autobus – ter, ter, ter…

5. Rozwiązywanie zagadek o środkach lokomocji.

Ma kadłub i metalowe skrzydła.

W podniebną podróż.

możesz się nim wybrać.( samolot)

 

Mknie po torach

na stalowych kołach

przez pola i lasy.

Może zawieść nas nad morze,

albo nad jeziora.(pociąg)

 

Ma cztery koła i kierownicę,

bagażnik i maskę.

Tata może zawieżć cię nim

na wakacje.(auto)

6.Dowolny taniec przy piosence o wakacjach.

7.Chętne dziecko może pokolorować wybrany obrazek.

08.06.-12.06. Moje podwórko

11.06.Piątek – Skacząca piłka

Milenka z siostrzyczką malują piłkę

Zabawa Milenki piłką i bańkami mydlanymi

Cel ogólny: − rozwijanie sprawności manualnej.

Cel operacyjny: Dziecko: − maluje rysunek piłki.

1.Ćwiczenia artykulacyjne.

2.Zabawa przy piosence ,,Plac zabaw ”. Swobodne poruszanie się przy muzyce.

 

3.Słuchanie fragmentu wiersza Doroty Gellner pt. Piłka.

 Po cichutku, po kryjomu wyskoczyła piłka z domu.

 Hop! Hop! W górę! W dół! Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem, zatańczyła z burym kotem.

 Hop! Hop! Raz i dwa! No i obudziła  psa.  

4.Rozmowa na temat wiersza. − O czym jest wiersz? − Co zrobiła piłka? − Gdzie się zatrzymała? − Pokaż ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.

5.Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Skacząca piłka. Dziecko naśladuje podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno i tak kilka razy na przemian.

6.Malowanie rysunku piłki farbą w wybranych kolorach-nazywanie ich przez dziecko.

7.Dla chętnych dzieci-znajdź właściwe cienie i pokoloruj odpowiednim kolorem.

10.06.Środa –Dzień z piosenką

Cel ogólny: − umuzykalnienie dzieci.

Cel operacyjny: Dziecko: − porusza się rytmicznie przy muzyce

1.Lepienie wałeczków z plasteliny lub ciastoliny. Robienie z nich różnych kompozycji.

2.Zabawa rytmiczno-ruchowa ,, Przywitajmy się wesoło”. Zapraszam do wspólnej zabawy.

3.Słuchanie piosenki ,,Plac zabaw”

4.Rozmowa na temat piosenki. – Gdzie idą dzieci? Na czym się bawią ? Co wymyślają? Kim są dla siebie ? Czy pamiętasz, jak należy się bawić z innymi dziećmi ?

5.Zabawa przy piosence. Dziecko podskakuje przy samej muzyce. Przy zwrotkach zatrzymuje się i wyklaskuje na przemian rytm o kolana i dłonie. Można wykorzystać kolorową chustkę i machać nią do rytmu w górę i dół.

6.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 Jakie piękne to podwórko,

 zielone pod białą chmurką

Dziecko mówi rymowankę. Przy zdaniu- ,,jakie piękne to podwórko ” kreśli  w powietrzu kształt koła. A przy słowach -,,zielone pod białą chmurką”- ,,rysuje” w powietrzu kształt chmurki.

7.Wycinanie prostych kształtów ze starych gazet.

8.Dla chętnych dzieci-znajdź trzy różnice.

09.06.Wtorek – Figury geometryczne

Działania Milenki

Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności rozpoznawania  figur geometrycznych.

Cel operacyjny: Dziecko: − rozpoznaje figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt).

1.Zabawa muzyczno-ruchowa,, Szybko -wolno”

 

Dziecko porusza się odpowiednio do muzyki. Przy wolnej spaceruje, przy szybkiej podskakuje.

2.Słuchanie wiersza „Koszyk figur”. Rodzic czyta wiersz i pokazuje dziecku wycięte z papieru figury : trójkąt, koło i kwadrat. Po przeczytaniu wiersza, zaprasza do zabawy.

Koszyk pełen figur mam
Pomieszały mi się tam.
Bardzo proszę Was, kochani
ułóżcie je zgodnie z kształtami.

3. Zabawa matematyczna „Porządkowanie figur”. Rodzic przygotowuje kartoniki z narysowanymi figurami. Dziecko przyporządkowuje figury wykorzystane w wierszu do kartoników z narysowanym kształtem (trójkąt, kwadrat, koło).

4.Zabawa matematyczna „Co to za kształt?”. W przedmiotach codziennego użytku dziecko z pomocą rodzica odnajduje kształty figur geometrycznych.

5.Słuchanie piosenki o figurach.

6.Kolorowanie wybranego obrazka-nazywanie kształtu – koło.

7.Chętne dziecko może pokolorować figury wg. wzoru lub połączyć w pary

08.06.Poniedziałek –W piaskownicy

Działalność Milenki i Mikołaja

Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

Cel operacyjny: Dziecko: − odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.

1.Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Zabawki ”. Zapraszam do wspólnej zabawy.

 

2.Słuchanie opowiadania E. Pałasz pt. Jak Wojtek szukał przyjaciela.

Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć.

Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.

Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.

Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.

 I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim. I znowu ma ją na głowie. Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie, i woła:

 – Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!

 – A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?

– Ja!

– Nie, właśnie, że ja!

W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu.

Szkoda. Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?

3.Rozmowa na temat opowiadania. − Jak Wojtuś szukał przyjaciela? − Czy dobrze robił? Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi? − Jak poznał Kalinkę? − Czy ona jest jego przyjacielem? . − Jak należy bawić się w piaskownicy? − Jak należy zachowywać się w piaskownicy? − Czego nie należy robić, jeżeli chcemy, by inni się z nami bawili? − Czy przyjemniej jest bawić się z kolegą, czy samemu?

4.Słuchanie piosenki ,, Plac zabaw ”

5.Opowiedz, jak bawią się dzieci ? Zapraszam do zabawy przy muzyce.

6.Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku wiaderka, łopatki i foremki – jabłuszka. Kolorowanie rysunków.

 

01.06.-05.06 Święto dzieci

05.06. Piątek-Dziecięce marzenia

Marzenie Milenki-lot balonem i sposoby na nudę

Cel ogólny: − rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie słownictwa

Cel operacyjny: Dziecko: − wykonuje obrazek.

1.Obejrzenie filmu o dzieciach z różnych stron świata. Czy zapamiętaliście skąd pochodzą te dzieci? W co lubią się bawić?

2.Oglądanie zdjęć dzieci różnych ras.

 

3.Dziecko wypowiada się na ich temat. Rodzic podsumowuje: mówi, że wszystkie dzieci, niezależnie od koloru skóry (rasy), chcą się bawić, być bezpieczne,  kochane i mają różne marzenia.

4. Gdzie kto mieszka ? Podpowiedź znajdziesz na filmie.

5.Słuchanie piosenki pt ,,Pora na marzenia”

6.Rozmowa na temat piosenki. Jakie marzenia mają dzieci ? Co to są marzenia? Jakie ty masz marzenia?

7.Narysuj  proszę w ramce lub na kartce papieru to, o czym marzysz. Opowiedz o tym mamie i tacie.

 

04.06. Czwartek- Liczymy zabawki

Segregowanie i liczenie zabawek przez Milenkę

Cel ogólny: − porównywanie liczebności zabawek.

Cel operacyjny: Dziecko: − określa, których zabawek jest więcej/mniej i o ile więcej/mniej.

1.Łączenie kropek kredkami w różnych kolorach. Dziecko rysuje kropki na kartce, a następnie łączy je w dowolny sposób.

2.Zabawa muzyczno-ruchowa,, Wesołe powitanie”. Zapraszam rodzinę do wspólnej zabawy.

 

3.Liczenie przygotowanych zabawek. Dziecko liczy zabawki, np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, trzy piłki, cztery samochody, cztery klocki itp.

4.Segregowanie zabawek według ich rodzajów. Dziecko umieszcza zabawki np. w pudełkach lub w pojemnikach według rodzajów. Osobno klocki, misie, samochody, piłki , lalki itp. Liczy je i umieszcza przy nich kartoniki z odpowiednią liczbą kropek. Np. Jeśli w pudełku będą  cztery klocki , to kładzie przy nim kartonik z czterema kropkami, jeśli będą dwa misie, kładzie przy pudełku kartonik z dwoma kropkami itd.

5.Porównywanie liczebności zabawek. Dziecko wskazuje pudełko z największą liczbą zabawek np. samochody, a potem – z najmniejszą liczbą zabawek np. skakanka. Porównuje liczbę misiów i skakanek; misiów i lalek; lalek i piłek; piłek i samochodów, określając, których zabawek jest mniej/więcej, o ile więcej/o ile mniej lub czy jest ich tyle samo.

6.Słuchanie piosenki pt. ,, Jesteśmy dziećmi ”. Spróbuj zaśpiewać refren.

7.Propozycje dla chętnych dzieci.

03.06.Środa – Jesteśmy dziećmi

Słodkości Milenki i Emilki

Cel ogólny: − umuzykalnienie dzieci.

Cel operacyjny: Dziecko: − porusza się przy muzyce , odpowiada na pytania

1.Zabawa muzyczno-ruchowa,, Wesołe powitanie”. Zapraszam do rodzinnej zabawy.

 

2.Oglądanie zdjęć dzieci mieszkających w różnych krajach. Opisz ich wygląd i ubiór. Poproś rodzica, aby powiedział ci w jakich państwach mieszkają te dzieci.

3.Słuchanie piosenki pt. ,, Jesteśmy dziećmi ”

4.Rozmowa na temat piosenki. O czym śpiewają dzieci w refrenie ? Kim są i czego potrzebują? Czy zauważyłeś, że na filmie też są dzieci o różnym kolorze skóry , które mieszkają w innych krajach. Popatrz na obrazek i policz ile jest na nim dzieci.

5.Posłuchaj jeszcze raz piosenki i spróbuj zaśpiewać refren razem z dziećmi z filmu .

Ref. Jesteśmy dziećmi chcemy miłości.

Jesteśmy dziećmi  chcemy radości.

Chcemy, by często tulono nas.

I żeby miło płynął nam czas

6.Pokoloruj słodycze lub sam narysuj, namaluj co najbardziej lubisz.

7.Pomóż odnaleźć dziecku drogę do cukierków.

02.06. Wtorek –Moje zabawki

Milenka liczy i segreguje zabawki

Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

Cel operacyjny: Dziecko: − odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.

1.Malowanie palcami. Dziecko macza kolejno każdy palec w farbie w innym kolorze i odbija go na kartce. Tworzy kompozycję wg. swojej wyobraźni.

2.Słuchanie opowiadania I. R. Salach pt. Moje zabawki.

-Dzisiaj porozmawiamy o waszych ulubionych zabawkach – powiedziała pani Hania, siadając z dziećmi w kole.

 – Ja mam dużo zabawek – odezwała się Basia.

 – Czy mają swoje miejsce w twoim pokoju? – zapytała pani.

 – Tak – odrzekła dziewczynka. – Moje zabawki są zawsze pięknie poukładane. Sama o to dbam. Lalkom czeszę włosy, a mama pomaga mi zaplatać warkoczyki.

 – A jak są ubrane? – zainteresowała się pani.

– Mają śliczne sukienki, które sama piorę – chwaliła się Basia – i zawsze układam je na tapczanie.

 – To miło, że dbasz o swoje zabawki – uśmiechnęła się pani.

 – Ja też dbam o zabawki! – krzyknął Kubuś.

– Tak? – zapytała pani. – W jaki sposób? Opowiedz nam.

 Kubuś przez chwilę myślał, po czym zaczął. – Mam kilka samochodów, takich ulubionych. Zawsze po zabawie ustawiam je na półce. Ta półka to ich garaż.

 Pani była bardzo zadowolona.

– A ja mam książki – nieśmiało odezwała się Ola.

 – Co opowiesz nam o nich? – zapytała pani.

– Moje książki są poukładane na półce – zaczęła Ola. – Bardzo je lubię. To moje najlepsze zabawki. Kiedy mama ma wolny czas, to mi je czyta. A gdy jest zajęta, to sama oglądam obrazki.

– Ja też mam książki – odezwała się Ania. – I jak je oglądam, to zawsze najpierw myję ręce, żeby ich nie pobrudzić.

 – Moje książki są czyste – przerwała jej Ola. – Nie mają ani plam, ani pozaginanych rogów. – O książki trzeba dbać. Cieszę się, że o tym wiecie – pochwaliła pani.

 – A ja mam dużo klocków – zawołała Marta. – I nigdy nie leżą na dywanie. Zawsze je chowam do pudełka i dbam o to, by były czyste.

– Cieszę się – powiedziała pani i posłała jej uśmiech.

 – A ty, Krzysiu, jak ty dbasz o swoje zabawki? – pani spojrzała na chłopca.

 – Mam układanki – zaczął Krzyś. – Są w tekturowych kartonikach. Ani jeden nie jest rozerwany, bo obchodzę się z nimi ostrożnie.

 Pani popatrzyła na dzieci z zadowoleniem. – Myślę, że zabawki czują się u was dobrze. A skoro dbacie o nie tak bardzo, to posłużą wam jeszcze długo. Jednak nie tylko zabawki. Na pewno i wy lubicie przebywać tam, gdzie panuje porządek.

3.Rozmowa na temat opowiadania. − Jakie były ulubione zabawki dzieci? − Czy dzieci dbały o te zabawki? − A czy Ty dbasz o swoje zabawki? – W jaki sposób? -Czy sam je porządkujesz ?

4.Ćwiczenia słuchowe . Rodzic mówi nazwy zabawek podzielone na sylaby. Zadaniem dziecka jest powiedzenie całej nazwy i wskazanie odpowiedniej zabawki. Np. lal-ka, wó-zek, pa-jac, pił-ka, ska-kan-ka, sa-mo-chód, pie-sek, ko-tek…

5.Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki ,, Dwa przysiady, obrót, skok”

 

6.Słuchanie piosenki ,,Jesteśmy dziećmi ”. Dowolna zabawa przy muzyce.

 

7.Zabawy na spostrzegawczość.

1.06.Poniedziałek- Międzynarodowy Dzień Dziecka

Szczęśliwy Dzień Dziecka – Milenka, Julcia,  Majeczka, Martynka z Gabrysią, Wojtuś z Zosią i Maciuś

Kochane dzieci,

Z okazji Dnia Dziecka życzę Wam

codziennych radości i morza miłości .

Przyjaciół prawdziwych, dni tylko szczęśliwych.

Uśmiechu, zdrowia oraz wszelkiego dobra.

Niech kolorowe będzie wasze życie

 i spełni się wszystko o czy marzycie.

Wspaniałego dnia z uśmiechem od ucha do ucha !

 

 ,,Dzień Dziecka”- zapraszam na krótki film z niespodzianką

https://1drv.ms/v/s!Av0cIDzltuYRlEy_HnvvNtkrqROV?e=YszjoF
https://drive.google.com/…/17B6n3ZPrMurhWDO0b0no9aTYc4VHSls…

Film o dzieciach z różnych stron świata.

 

Posłuchajcie proszę piosenki ,,Jesteśmy dziećmi’’

 

Zapraszam do wspólnej zabawy z rodziną.

 

25.05.-29.05 – Święto rodziców

29.05.Piątek –Nasi rodzice

Milenka z Julcią pomagają mamie przy pieczeniu. Laurka dla mamy.

 Cel ogólny: − wspomaganie rozwoju poczucia własnej wartości.

Cel operacyjny: Dziecko: − prezentuje własne umiejętności – śpiewa refren piosenki, recytuje wiersz.

1.Zabawa muzyczna ,,Dłonie, nogi, głowa”. Zaproś do wspólnej zabawy mamę i tatę.

2.Obejrzyj krotki film ,,Moja rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA&fbclid=IwAR1_EkzItjNAlpxD1l_06mX2OM3vSJ9c3uYTTEVc_v-3B4BSpjAINJFK9NU

 

3.Opowiedz, jaka jest Twoja rodzina, czym jest dla Ciebie? Opisz, co dzieje się na obrazkach.

4.Zaśpiewaj refren piosenki ,,Dziękuję mamo, dziękuję tato”. Za co podziękujesz swoim rodzicom ?

5.Przypomnij sobie i powiedz mamie wiersz ,,Laurka ”.

6.Gimnastyka buzi i języka z muminkami.

7.Opowiedz, co lubisz robić z mamą w domu. Zastanów się, jak możesz codziennie pomagać mamie i tacie.

28.05. Czwartek-Bukiet dla mamy

Stokrotkowy bukiecik dla mamy od Milenki

Cel ogólny: − rozwijanie sprawności manualnej.

Cel operacyjny: Dziecko: − kończy kolorować rysunek.

1.Narysuj swojego tatę w ramce.

2.Słuchanie piosenki ,,Dziękuję mamo, dziękuje tato”. Utrwalenie słów refrenu.

Ref.

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

 za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję mamo, dziękuję tato

za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

3.Rozmowa na temat spędzania wspólnego czasu z rodzicami. − Co chciałbyś robić z rodzicami w wolnym czasie? Opowiedz o tym, jak spędzasz wolny czas z rodziną. Co to jest rodzina?

4.Bukiet dla mamy – wykonanie pracy plastycznej. Pokoloruj wybrany obrazek kredkami lub farbami.

5.Ćwiczenia warg – posyłanie całusków dla mamy i taty.

6.Utrwalenie wiersza ,, Laurka ‘’

Wymaluję na laurce

 czerwone serduszko,

 ptaka, co ma złote piórka,

 i kwiaty w dzbanuszku.

 Żyj, mamusiu moja miła,

 sto lat albo dłużej!

Bądź szczęśliwa i wesoła,

 zdrowie niech ci służy!

7.Pomóż rodzicom przygotować stół do posiłku-ułóż łyżki, widelce i kubki.

 27.05 Środa – Kwiaty dla mamy

Życzenia Milenki i Julci

Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności liczenia.

Cel operacyjny: Dziecko: − liczy w zakresie czterech.

1.Zabawa muzyczno ruchowa,, Szybko-wolno”. Przy wolnej muzyce dziecko spaceruje, przy szybkiej biega na paluszkach.

 

2.Słuchanie wiersza R. Pisarskiego Laurka. Nauka II zwrotki

a)Wymaluję na laurce

 czerwone serduszko,

 ptaka, co ma złote piórka,

 i kwiaty w dzbanuszku.

b) Żyj, mamusiu moja miła,

 sto lat albo dłużej!

Bądź szczęśliwa i wesoła,

 zdrowie niech ci służy!

3.Narysuj swoją mamę w ramce. Zwróć uwagę na kolor włosów i oczu.

4.Dostrzeganie rytmu w ciągu serduszek i serc; kontynuowanie go. Rodzic układa sylwety: serduszko, serce, serduszko, serce, serduszko, serce. Potem dziecko, po dostrzeżeniu rytmu, kontynuuje go.

5.Kwiaty dla mamy – porównywanie liczby kwiatów.

Przeliczanie kwiatów w wazonach. Rodzic przygotowuje cztery wazony wycięte z  kolorowego papieru i kwiaty (np. z bibuły). Dziecko liczy wazony i umieszcza przy nich kwiaty. Potem liczy kwiaty w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym wazonie.Porównywanie liczebności kwiatów. Dziecko określa, w którym wazonie jest najwięcej kwiatów, a w którym najmniej kwiatów, o ile więcej (o ile mniej).

6.Dowolny taniec przy piosence ,, Piosenka dla taty”. Zaproś tatę do wspólnej zabawy.

 

7.Pomóż rodzicom w jakiejś domowej czynności, posprzątaj swoje zabawki.

 26.05 Wtorek – Dla mamusi i tatusia

Dla kochanej Mamy i kochanego Taty – Milenka, Majeczka i Emilka

Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności wokalnych.

Cel operacyjny: Dziecko: − przygotowuje prezenty dla rodziców, składa życzenia rodzicom

1.Dowolny taniec przy piosence ,, Tra la la dla Mamy ”. Zaproś mamę do wspólne zabawy.

 

2.Opowiedz o swojej mamie i tacie. Jaki kolor mają ich włosy ? Jaki jest kolor ich oczu ? Co lubią robić? W co się z tobą bawią?

 3.Słuchanie piosenki ,,Dziękuję mamo, dziękuję tato”